יום שלישי, 18 במאי 2010

שילוב אנימציה בהוראה ובלמידה

מהפכת המחשוב בעולם הביאה להתפתחויות גם בתחום האנימציה. האנימציה משמשת כיום בהרבה תחומים: בבידור, באומנות, בשיווק, בטלפונים הסלולאריים ועוד רבים.... בפוסט זה אתמקד על השילוב של האנימציה בהוראה ובלמידה. מחקרים מראים כי סביבה עתירת טכנולוגיה כמו אנימציה, יש פוטנציאל גבוה ללמידה של מושגים או מערכות מורכבות בהשוואה ללמידה מסורתית. במחקר שבוצע בשיתוף עם חברת "בריינפופ ישראל"
נמצא כי אנימציה מטפחת את מיומנויות החשיבה ע"י גירוי של קול ותמונה, מגבירה משמעותית את המוטיבציה ללימוד מדע וטכנולוגיה, התלמידים מדווחים על הנאה וריכוז, עניין בלמידה, קשר של מה שנלמד לבין הדברים במציאות, והבנה טובה יותר.
בקורס שאני לומדת על "טכנולוגיות תקשוב ותקשורת למידה" המרצה שלי ד"ר גילה קורץ חשפה בפנינו אתר ליצירת אנימציה- תוכלו להיכנס אליו דרך המועדפים שלי. דרך אתר זה התנסתי לראשונה בחווית היצירה הזו. השימוש באתר כל כך פשוטה וקלה, כך שכל אחד יכול ליצור לעצמו אנימציה מקורית. אני רוצה לציין שהחוויה היתה מאתגרת במיוחד וסחפה אותי למקום שלא הכרתי קודם, ההתעסקות הזו נתנה לי אפשרות לפתח את הדמיון והיצירתיות. את האנימציה הראשונה שלי ניסיתי לחבר לנושא הלימודים שלי לתואר השני. ובעצם יצרתי דמות -במקרה שלי היא: סופרמן שמטרתו להציל את מערכת החינוך מהשיטה המסורתית ולקדם אותה לעולם הטכנולוגי העכשווי.


את הסרטון השני יצרתי כדי לחוש כיצד ניתן לשלב אנימציה בהוראה וכך יצרתי שני דובונים המלמדים את התלמידים לספור עד עשר. תוכלו לצפות בו דרך הדלישוס שלי

תגובה 1:

  1. אביגיל שלום,
    את כל הזמן מפתיעה בפוסט יצירתי ומעניין, לדעתי את קולעת למטרת הבלוג.
    יישר כוח והמון הצלחה בהמשך, דגנית

    השבמחק