יום חמישי, 21 באוקטובר 2010

נטע@


כתבה בעיתון ידיעות אחרונות תפסה את עיני,וכותרתה: "איחוד משפחות נוסח פייסבוק"
תשאלו בוודאי מה תפס את עיני? הרי ידוע לי ולמרבית האנשים שהפייסבוק זוהי רשת חברתית המקשרת בין אנשים לחברים שלהם, לעמיתים שלהם בעבודה, חברים לספסל הלימודים ואנשים נוספים בסביבתם הקרובה והרחוקה. אלא בכתבה פורסמה תוכנית: נטע@- "תנועת נוער למנהיגות חברתית וטכנולוגית" תנועה הפועלת לצמצום הפער החברתי הדיגיטלי בחברה הישראלית. תנועה זו סקרנה אותי ויצאתי לגלוש באינטרנט ולבדוק אודותה. מצאתי תנועה בעלת חזון לשנות את מסלול חייהם של נערים ונערות בפריפריה ולהפכם ל"נבחרת החלומות" של נוער ההיי-טק הישראלי. נטע@ משלבת הכשרת בני נוער אלה למקצועות מחשב ותקשורת, תוך התמקדות בהקניית ערכי מצויינות ואחריות אישית קבוצתית, מנהיגות, פלורליזם, רב תרבותיות, דמוקרטיה והדגשת ערכי תרומה לקהילה. התכנית מבוססת על המצע האקדמי של חב' סיסקו, המיושם בהצלחה ב-140 מדינות ברחבי העולם. כיום היא פועלת ב-23 ישובים בישראל, מונחית ע"י מדריכים מקצועיים ומוכשרים מתחומי החינוך והטכנולוגיה, ומשנה את מסלול חייהם של אלפי בני נוער. נטע@ נוחלת הישגים רבים והביקוש העצום להשתתפות בתכנית חורג הרבה מעבר למגבלה התקציבית.תוכנית הלימודים כוללת הטמעה ותגבור של לימודי האנגלית, לימודי טכנאות מחשבים אישיים וטכנאות רשתות תקשורת מחשבים .
בכתבה פורסמה ידיעה מרגשת על תלמידה מתנועת נטע@ שסייעה לקשישה להפעיל את המחשב, לפתוח דואר אלקטרוני ולחברה לפייסבוק וזאת על מנת לאחד אותה עם בנה שגר בארה"ב מזה 5 שנים. כך נוצר הקשר בין האם לבנה והחלום שלה התגשם בזכות אותה תלמידה שתרמה לקהילה.
תנועת נטע@ מצאה חן בעיני כי היא יודעת לשלב את המצוינות, המנהיגות הטכנולוגית והפיתוח האישי יחד עם הקניית הערכים החברתיים. בין היתר תנועה זו נותנת לנוער הגשמה עצמית ותעסוקה חברתית, מקדמת את הקהילה וכך מצמצמת את הפער הדיגיטלי.
הגיע הזמן שיקומו עוד תנועות כאלו אשר מצד אחד יבינו את חשיבות הטכנולוגיה ומצד שני לא יזניחו את הצד החברתי.

תגובה 1:

  1. אביגיל שלום,
    הפוסט ריגש ושימח אותי בכך שתנועת נטע@ עושה שימוש חיובי וחיוני בטכנולוגיה בשיתוף ילדים.

    השבמחק