יום שישי, 1 באוקטובר 2010

מתקפה מתוחכמת בעידן הטכנולוגי


לאחרונה נשמעה ידעה כי איראן אישרה לראשונה שמחשבים במתקניה הגרעיניים נפגעו מתולעת קטלנית ובלתי מוכרת. תוכנה זו היא רבת עוצמה ומומחי מחשבים אומרים שרק ארגונים גדולים או מדינות יכולים לעמוד מאחורי וירוס קטלני שכזה. לפי אותם מומחים רק לשתי מדינות יש את היכולת הטכנולוגיות לביצוע וירוס שכזה והם: ישראל וארה"ב. התולעת גרמה לפגיעה בכ-60% מהמחשבים באיראן ובתוכם גם באתרים תעשייתיים באיראן, אך הכוונה המרכזית היתה כנראה פגיעה בכור הגרעיני להפקת חשמל בבשהר, שם איראן מעשירה אורניום.
ידיעה זו וסרטון נוסף שצפיתי בו מראים שישראל נמצאת במקום מאוד מתקדם מבחינה טכנולוגית בביטחון הלאומי. היא יכולה לאסוף מידע, לפגוע במערכות מחשוב, לחדור למערכות מחשוב של האויב, ובכלל לשתק פעילות כלשהי. דבר זה נותן לי תחושת ביטחון טובה וגאווה לאומית.
אני בטוחה שכשם שאנו מצליחים לפרוץ את מערכת המחשבים של האויב כך הם יכולים לפרוץ גם לנו , יש את ההיבט ההגנתי שהוא לא פחות חשוב ואני בטוחה שהוא נמצא גם ברמה טכנולוגית גבוהה אצלנו. יש לציין שחברת אבטחת המחשבים הגדולה בעולם, צ'ק פוינט, הינה חברה ישראלית.
אירועים אלו נתנו לי להבין שכיום אנו נמצאים בעדין שבעידן שלפני שהמלחמות מתחילות בשדה הקרב הם כבר מתחילות בתחום הטכנולוגי המחשבים ואבטחת המידע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה